Nenechte se utáhnout na vařené nudli

Prodáváte nemovitost a zvažujete spolupráci s realitní kanceláří? Posloucháte prezentace makléřů a nevíte, jak si vybrat tu správnou? Kdo to s vámi opravdu myslí vážně a kdo se vás jen snaží utáhnout na vařené nudli?

Podívejte se detailně na práci makléřů a zahoďte za hlavu líbivá slova. Většina makléřů, které si k sobě pozvete, se vám bude snažit zalíbit. Budou se vám snažit naslibovat i nemožné, aby vaši nemovitost získali jako svou zakázku. Jak takového chytráka rychle odhalit? Bez váhání vám odsouhlasí požadovanou cenu, nemá zájem si detailně pohlédnout vaši nemovitost, souhlasí s tím, že vlastně ani nemusí vidět nemovitost předem ani si ji sám nafotit – stačí, když mu vše pošlete.  Stejně tak ho ani nezajímá stav konkurence, nezáleží mu na tom, kolik realitních kanceláří už získalo vaše svolení k inzerci. Vaše nemovitost tak bude pouze vyvěšena na různých inzertních portálech a vzhledem k nulové marketinkové strategii (vzpomeňte, že makléř vám vše odsouhlasil, místo aby navrhl možnosti prodeje a konzultoval s vámi postup) nebude konkurence schopná vůči ostatním nabídkám.

Jak je možné, že takovýchto „makléřů“ potkáte tucty na každém rohu? Je to velice jednoduché: sami prodávající a majitelé jim nahrávají. Odmítají makléře pustit na prohlídku, raději nabízejí, že pošlou fotky sami a tímto i dalším jednáním jen nahrávají neprofesionálnímu jednání. Myslíte, že někdo, kdo zboží nikdy neviděl a nic o něm neví, je schopen ho prodat?

Profesionální realitní makléř

Narazíte-li na makléře, který se k prodeji vaší nemovitosti chápe jako obchod a ne jako hru na zabrnkání vašich citů a ega, máte vyhráno! Jak jej poznat? Za žádných okolností nepřipustí, že by vaši nemovitost neměl možnost si prohlédnout a profesionálně nafotit. Bude požadovat maximální spolupráci s vámi, stane se vaším osobním realitním makléřem. Podmínky této spolupráce budou předem smluvně stanoveny. V této smlouvě budou jednoznačně zřetelné závazky realitní kanceláře vůči vám a obráceně. Cenu nemovitosti s vámi prokonzultuje a stanoví ji na základě ekonomické situace na realitním trhu. Tedy tak, aby byla konkurence schopná a přijatelná pro kupující.

Jaký bude další postup? Makléř vám navrhne vám marketingovou strategii, nastíní vám problematiku prodeje a připraví vás na všechny situace s ním spojené. Bude s vámi stále v kontaktu, podle vašich požadavků, ideálně s vámi bude diskutovat změny každý týden či 14 dní. Pro rychlý a efektivní prodej je třeba flexibilně reagovat na změny na realitním trhu a toho je schopen opravdu jen kvalitně proškolený odborník.

Sdílejte a informujte:
  • Print
  • Digg
  • StumbleUpon
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Yahoo! Buzz
  • Twitter
  • Google Bookmarks

Napsat komentář